op zoek naar gebruiksgemak

Je hebt een tablet gekocht bij Kruidvat. En dan?

Een goede vriend kocht twee jaar geleden een Cherry PC906 tablet bij het Kruidvat. (We hebben allemaal wel eens momenten van zwakte:)).
Omdat dit exemplaar niet uitblinkt in snelheid en mogelijkheden, dacht ik wat iedereen zou denken: “Ik zet er een recentere Android-versie op.De huidige versie is 4.04 en ik zag dat ze dezt PC906 nog steeds verkopen, maar dan met Android versie 4.1.
Wat ik dan meestal doe is googelen, in dit geval met “Cherry PC906” en dan blijkt er geen informatie voorhanden. Wel over het model  “m-906”.

Dus naar de website van het Kruidvat en via Service naar Mailen. Ik kriljg een aardig venstertje met de vraag: Wat wil je weten? en ik hier kan ik mijn vraag intypen. Ik probeer het met “update Cherry PC906”. Ik krijg dan 7 antwoorden waar ik niets mee kan. Wel zie ik: “Hoe neem ik contact op met de klantenservice van de tablets?”  Daarachter staat doodleuk: “Stuur ons een bericht of bel op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 naar 0900 582 26 20…” Omdat ik ’s avonds achter de pc zit, ga ik dus een bericht sturen. Maar hoe?

De enige optie is linksonder het knopje Mailen aanklikken. Ik krijg een invulveld met erboven: Je hebt een vraag. Dus weer voer ik in Update Cherry PC906 en klik op Volgende. Ik kies uit de lijst voor Electronica & Accesoires en daarna voor Tablet. Met als soort: “Ik heb een technische vraag“.  Ik mag dan kiezen uit een lijst van tablets, waar de mijne echter niet bij staat. Uit balorigheid kies ik M-906 en vul allerlei gegevens in, samen met mijn voordeelkaartnummer. Dus dubbelop.

En als bekroning voor al mijn inspanningen ontvang ik de volgende dag een reply:
“Geachte heer Goossens,  U kunt uw tablet registreren op http://www.kruidvat.nl/tablets.
Als er een update online komt voor uw tablet of uw tablet is niet meer  up to date, wordt u hierover ingelicht.
Helaas staat deze update nog niet bij ons op de website.  www.cherrymobility.com/faq 
Met vriendelijke groet, Cherry Mobility “

En dan gaan er twee dingen mis:

  1. De registratielink van het Kruidvat is dood!
  2. En de tablet die ik graag wil updaten staat niet op de Cherry-site maar wordt wél nog steeds door Kruidvat verkocht.

Hieruit volgen voorlopig twee conclusies:
Koop geen tablet ed. bij het Kruidvat, gezien de service-gerichtheid als het om deze apparaten gaat. Ze zijn beter met body-milk en Verkade chocola;)
Kruidvat neemt haar klanten niet serieus. Dit soort slecht onderhouden, doorkliksytemen werkt niet. Roept alleen onnodige irritatie op.

 

 

Geef een reactie

Voorbeelden
Home effeff.nl Home csconsultancyzeist.nl Home advoo.nl

Copyright Webvriendelijk © 2012. All Rights Reserved.